zondag 20 november 2011

Belangrijk nieuws, steun het reumafonds!

http://www.reumafonds.nl/actueel/nieuwsoverzicht/1-miljoen-euro-naar-onderzoek-jeugdreuma

Laatst zag ik op tv een item over kinderen met reuma. Dat was best schokkend om te zien. Buiten het feit dat ze kinderen niet gewoon kind kunnen zijn doordat ze last hebben van pijn door de reuma, hebben ze ook vaak last van bijwerkingen van de medicijnen. Want, wat blijkt: kinderen krijgen dezelfde medicatie voorgeschreven als volwassenen met reuma. Dat is heftig! Voor mezelf vind ik het al heftig wat ik iedere week moet toedienen, laat staan als je nog kind bent. Zo was er een jongen die Prednison krijgt tegen de pijn. Hij is 15 jaar, maar heeft het postuur van een 10-jarige. Zelf was hij er nog wel nuchter over, wat ik heel knap vond, maar toch. Zijn geest ontwikkelt zich verder, maar zijn lijf doet niet mee. Dat lijkt me niet leuk op die leeftijd.
Daarom is dit onderzoek (zie link) zo belangrijk en is het zo belangrijk om het reumafonds te steunen. Ik heb weer geld overgemaakt, doe je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten