donderdag 2 juni 2011

niet 100% gezond

het is alweer enige tijd geleden dat ik mijn blog heb bijgewerkt. Dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is.
Begin mei had ik een afspraak bij de reumaconsulente, dat is de verpleegkundige van de poli, een hele vriendelijke, ervaren en praktische vrouw. Dat bleek wel toen ik haar vroeg wat ik met mijn lege spuiten moet doen tijdens de vakantie. Ik kan ze moeilijk in de prullenbak op de camping weggooien. Toen kwam ze met het voorstel om een smalle hoge appelmoespot te gebruiken. Praktisch toch? Ik had daar nog helemaal niet aan gedacht. Thuis heb ik een naaldencontainer van de apotheek, maar die is redelijk groot en onhandig om mee te nemen op vakantie. Waarschijnlijk bestaan daar ook kleinere versies van, maar als de apotheek die niet heeft, dan ga ik voor de appelmoespot!
Verder hebben we het gehad over watvoor vakantiegangers wij zijn, actief of lui. Nu zijn wij redelijk actieve vakantiegangers: we houden ervan wandelingen door de natuur te maken, steden te bezoeken en cultuur te snuiven. En dat staat ook allemaal op de planning voor 2 weken Toscane!
Terecht wees ze me erop om goed met mijn energie om te gaan: 1 dag actief en 1 dag rust. Want, en toen zei ze het, ik ben geen 100% gezonde vrouw. Die kwam eigenlijk best aan. Uiteraard weet ik dat wel, maar ik ben er dagelijks niet echt mee bezig. Zeker nu ik geen last van ontstekingen heb, gaat het best goed met me. Goed, mijn weerstand is lager, ik ben inderdaad sneller moe en een nachtje doorhalen kost me een halve week bijkomen. En toch gedraag ik me alsof ik gezond ben, volgens mij zien mensen ook niet aan me dat het niet zo is. Uiteraard heeft de reumaconsulente wel gelijk. Ik merkte het ook toen ik mijn zusje aan het helpen was in haar nieuwe huis. Een dag klussen hou ik niet meer vol. Het lijkt alsof mijn lichaam op een gegeven moment weigert verder te gaan. Nu kan ik wel meer aan mijn conditie gaan werken, door naast het paardrijden nog te gaan sporten, maar ik betwijfel of dat echt werkt. Ik spuit tenslotte nog steeds iedere week de hoogste dosis van dat medicijn in mijn lijf.
Gelukkig heb ik de afgelopen 2 jaar wel geleerd om goed naar mijn lichaam te luisteren, dus dat zal ik tijdens de vakantie ook zeker doen.
Nog 2 weekjes werken en dan gaan we!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten