zondag 17 juli 2011

spuiten op vakantie

We zijn alweer 2 weken terug van vakantie, helaas moet ik eigenlijk zeggen, want het was heerlijk! En met het weer van de afgelopen dagen in Nederland verlang ik wel weer terug naar de zonnige en warme dagen in Toscane.
Het was wel de eerste vakantie waar ik moest mijn medicatie spuiten. Ik heb de spuiten nl pas vorig jaar na de zomervakantie gekregen. Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vond om dit te moeten gaan doen. Het is toch anders dan in de privacy van je eigen badkamer met je spulletjes om je heen.
Nu moest ik het doen op een wc van de camping, jeweetwel, in zo'n toiletgebouw met nog meer wc's, wastafels en douches. De eerste keer was dus niet zo'n succes; ik was niet ontspannen genoeg, waardoor het meer pijn deed en ik had ook nog eens de pech dat ik in een ader prikte, waardoor het meer bloedde. Uiteraard had ik geen pleisters binnen handbereik en had ik een wit hempje aan. Gelukkig had ik wel de rol wc-papier meegenomen. Dus daarmee het bloeden gedept, snel terug naar de tent en een pleister gepakt.
Waar ik daarna ook een beetje van baalde is de blauwe plek die ik ervan kreeg. Ik lag tenslotte de volgende dag weer in mijn bikini bij het zwembad! Het viel natuurlijk reuze mee en het is gewoon ijdelheid van me, maarja ik was wel in Italiƫ, het land waar iedereen (zowel man als vrouw) heel erg zijn best doet om er mooi en goed uit te zien. Daar wilde ik niet voor onder doen. Maar eigenlijk is doe je dat toch wel, als Nederlandse toerist zijnde.
De tweede keer ging het gelukkig weer hartstikke goed. Dat was ook op een andere camping met luxere toiletgebouwen. En de wetenschap dat het de laatste keer was in de vakantie en ik de week erop weer thuis in mijn eigen badkamer zou zitten, hielp ook wel.
In oktober gaan we een week naar Spanje en dan zal ik voor het eerst met het vliegtuig gaan met een spuit in mijn handbagage. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten