zondag 16 januari 2011

Hoe het begon: 13 juli 2009

Er zijn inmiddels weer 4 weken voorbij. Aanvankelijk was ik erg enthousiast over de injecties. Binnen een week merkte ik iedere dag wat verbetering. Daarna stagneerde het echter en tot overmaat van ramp kreeg ik ook klachten in mijn heup. Dus weer langs de reumatoloog. Gelukkig, het blijkt een slijmbeursontsteking. Dat is natuurlijk ook niet fijn, maar ik ben allang blij dat wat in mijn voeten zit, daar blijft zitten en zich niet aan het verspreiden is. Bovendien is die slijmbeursontsteking logisch te verklaren; ik heb de laatste weken raar gelopen om mijn voet te ontlasten. Overigens gaat het nu alweer stukken beter met mijn heup. Mijn rechtervoet, daarentegen, begon vorige week weer op te spelen, terwijl dat ook redelijk goed ging. Ik kon het weer belasten en kon zelfs weer schoenen met hakken aan! Opeens begon het weer pijn te doen, met name 's ochtends en werd het weer warm en rood. Hmm. Vanmorgen had ik al een afspraak staan bij de reumatoloog en zij was het met me eens, maar ook zag ze nog een verbetering ten opzichte van vóór de injecties. Dat is mooi, want ik ben er zo mee bezig dat ik dat niet meer zag. Voor deze afspraak was ik een beetje bang dat ze me hele zware medicijnen zou gaan voorschrijven. Je moet je voorstellen dat ze van tevoren een longfoto maken, als uitgangspunt, want die medicijnen kunnen daar bijwerkingen hebben. Ook moet dan regelmatig bloed en urine gecontroleerd worden ivm bijwerkingen aan lever- en nierfunctie. Daarnaast gaat je afweersysteem achteruit (fijn met die Mexicaanse griep). Oja, en als ik zwanger zou willen worden, moet ik 3 maanden wachten van te voren stoppen. Je snapt, ik zit niet te wachten op die medicijnen.
Nou, de reumatoloog zat er ook niet op te wachten om mij die medicijnen voor te schrijven. Maar ja, ik wil er ook vanaf. Dus nu een tussenoplossing: over ruim twee weken heb ik een afspraak op het echospreekuur. daar gaan ze met mbv een echo op zoek naar de ontsteking, om vervolgens gericht een injectie te kunnen geven.
Dus, ik hoop dat ik over een maand ontstekingvrij op vakantie kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten