zondag 16 januari 2011

Hoe het verder ging: maart 2010

Na steeds meer vragen van mensen hoe het met me gaat een nieuwe blog.
Geen nieuws betekent niet automatisch goed nieuws, het gaat eigenlijk een beetje af en aan. Ik heb goede dagen waarop ik vrolijk rondwandel en slechte dagen waarop ik liever blijf zitten waar ik zit.
De reden van een slechte dag is niet altijd het fysieke ongemak, zoals pijn. In mijn hoofd kan ik er soms ook erg mee bezig zijn. Ik ben natuurlijk blij dat de laatste injectie geholpen heeft, maar mijn teentje is toch nog een beetje dik, waardoor ik het wel angstvallig in de gaten houd. Bang dat de ontsteking weer terugkomt. Verder houd ik mijn huid in de gaten: ieder afwijkend plekje dat ik zie, krijgt een grondige inspectie, bang dat het al psoriasis is. Zeker met de lente-temperaturen van de laatste tijd en rokjesdag in aantocht!
Ik ben er dan al wel aan gewend niet alle schoenen te kunnen dragen, ik wil toch wel meedoen aan rokjesdag...
Verder heb ik binnenkort weer een afspraak bij de reumatoloog en dan wordt duidelijk of ik met de pilletjes stop en overga op injecties van het medicijn. Dit houdt in dat ik mezelf iedere week moet inspuiten met het medicijn. Enerzijds is dit natuurlijk geen prettig vooruitzicht, anderzijds vind ik het wel een fijn idee dat het medicijn direct in mijn bloedbaan terecht komt. Nu moet het eerst via mijn maag- darmkanaal en ik heb nu eenmaal een sterke maag..
Zo blijf ik dus een beetje aanmodderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten