zondag 16 januari 2011

Hoe het begon: 24 november 2009

Vanmorgen heb ik mijn zoveelste injectie in mijn voet gehad. Ik ben inmiddels de tel kwijtgeraakt. Maar het verschil met de vorige injecties is dat ik zelf om deze gevraagd heb. Het klinkt onwaarschijnlijk, gezien de pijn die het met zich meebrengt, maar zoals in mijn vorige blog beschreven, werd ik een beetje ongeduldig over de genezing. Na 9 weken merk ik namelijk geen effect van de medicijnen. Zelf had ik al bedacht dat ik misschien weer om een injectie kon vragen. Toen de reumaconsulente met hetzelfde idee kwam, heb ik er inderdaad om gevraagd.
Om 8.30 uur vanmorgen was het zover. Ondanks het feit dat de reumatoloog de eerste keer niet goed prikte en het dus nog een keer moest, viel het me reuze mee. Dat kwam met name door een bepaalde spray die ze vooraf op mijn voet spoot: dit was erg koud, het voelt alsof je voet in een bak ijswater ondergedompeld wordt, maar het verdooft dus wel goed.
Ze heeft er nu meer ingespoten dan de vorige keer (voor mijn vakantie) dus ik hoop dat het nu wel effect heeft. In elk geval heb ik nu krukken, waardoor het makkelijker wordt om een paar dagen mijn voet niet te belasten. Niet alleen is dat beter voor de werking van de injectie, maar ook voor mijn gewrichten. Door die injectie is mijn kraakbeen nu erg zacht, waardoor bij belasting de kans op gewrichtbeschadiging heel groot is. En dat wil ik natuurlijk helemaal niet! Dus dan maar een paar dagen met krukken.
Mijn zusje heeft ze vanmorge gehaald. Zo raar, die kun je dus niet in het ziekenhuis meekrijgen, maar moet je ophalen bij een thuiszorgwinkel. Wist ik veel. Eenmaal thuis dus de Gouden Gids er maar bij gepakt. Gelukkig zit er eentje in de buurt en mocht mijn zusje ze ook voor me ophalen. Ik mag ze drie maanden kosteloos huren. Kan ik dus voorlopig even vooruit...
Vandaag nog even niet, maar op de bank met leesvoer van mijn werk, om me niet al te schuldig te voelen. Ik weet dat het niet nodig is, maarja ik ben niet ziek, alleen minder mobiel. En ach, op het werk kom ik toch niet aan het lezen van stukken toe, dus eigenlijk is het wel even ideaal zo.
Ik hoop echt dat dit nu effect heeft en ik straks weer normaal mijn ding kan doen. Dus zonder pijn naar mijn werk lopen, paardrijden en hakken dragen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten